ANPC continuă să descopere probleme la campaniile de reduceri, în toată ţara

Alte 28 de site-uri şi magazine cu vânzare directă, care au anunţat reduceri speciale în cea mai activă perioadă din an, din acest punct de vedere, au fost verificate de Comandamentul Special Black Friday – structura aparţinând Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) – pentru a se asigura că respectă prevederile legale în ceea ce priveşte reducerile şi promoţiile, conform unui comunicat de presă.

Operatorii economici, 22 la număr, la care s-au constatat abateri şi care au fost sancţionaţi, au fost:

– Tensa Art Design SRL, Ilfov (www.lensa.ro)

– F64 Studio SRL, Bucureşti (www.f64.ro)

– SMS România SRL, Bucureşti

– Montecristo SRL, Ilfov

– Vabro Retail SA, Maramureş

– Artima SA, Cluj

– Meli Melo Fashion SRL, Cluj

– Sboujee Gold SRL, Cluj

– Laceworld Design SRL, Cluj

– Kvantum Sport SRL, Cluj

– Sport Vision Trading SRL, Cluj

– Birth Stone SRL, Cluj

– Inditex Romania SRL, Cluj

– B&B Collection SRL, Cluj

– H&M Henes&Mauritz SRL, Cluj

– Eroglu România SRL, Cluj

– Grand Bazar & Stock House Concept SRL, Oradea

– Smyk All for Kjds SRL; Oradea

– Kik Textillen und Non Food SRL, Oradea

– LPP România Fashion SRL, Bistriţa

– Studio Moderna SRL, Bistriţa

– Modaverse SRL, Constanţa (www.modaverse.ro)

Comisarii ANPC au constatat următoarele abateri:

– la comercializare se aflau produse la reducere, fără ca aceasta să fie aplicată din pretul de referintă

– nu există informaţii care să indice în mod clar şi neechivoc data la care încetează oferta şi faptul că aceasta se referă a stocul disponibil

– informări confuze pe site referitoare la reduceri la colecţia nouă şi la oferta de black friday (neconcordanţe între cele două secţiuni ale site-ului)

– preţul de referinţă afişat pe site nu era cel mai mic preţ practicat în ultimele 30 de zile, prin modul incorect de calcul al preţului redus creându-se premisa existenţei unui avantaj specific preţului, consumatorii fiind determinaţi să ia o decizie de tranzacţionare pe care nu ar fi luat-o dacă ar fi cunoscut realitatea

– nerespectarea prevederilor legale privind afişarea preţurilor (preţnou şi preţ vechi barat), produsele având un singur preţ afişat

– neconcordanţe între preţul afişat la raft şi preţul de la casa de marcat

– preţuri ilizibile

– preţul vechi nu este barat, ci acoperit de eticheta cu cel nou

– etichetare dublă.

Comisarii ANPC au aplicat 3 avertismente şi 22 de amenzi contravenţionale în valoare de 359.000 lei şi, de asemenea, a fost propusă dispunerea măsurii de încetare a practicii comerciale incorecte, pentru fiecare dintre operatorii economici sancţionaţi.

Articol publicat în cadrul parteneriatului dintre cotidianul Magazin Sălăjean şi ziarul Bursa. www.bursa.ro

Leave a Comment